nazwa dokumentu: Zapytanie cenowe - Burmistrz Brzostku zaprasza do zÅ‚ożenia ofert na zadanie pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

znak sprawy: IZP.7013.2.2015 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

1.W celu udzielenia zamówienia dot. Budowy kanalizacji sanitarnej fragmentu Rynku w Brzostku przeprowadzono zapytanie cenowe.

 

2. W dniu 29.05.2015 r. skierowano zaproszenie do udziału w postępowaniu poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Zamawiającego.

3. W terminie do dnia 09.06.2015 r. do godziny.10.00 wpłynęły poniższe oferty:

Lp

Nazwa  i adres wykonawcy

Cena netto

Cena brutto

uwagi

1

PP-U-H „MARTEX” Sp. z o.o. 33-100 Tarnów ul. Zgody 81

40.515,40 zł.

49.833,94 zł.

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

4. Wybrano ofertÄ™:   PP-U-H „MARTEX” Sp. z o.o. 33-100 Tarnów ul. Zgody 81

5. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej:

Oferta zgodna z warunkami zawartymi w zapytaniu cenowym

Brzostek dnia 26.06.2015 r.

   SporzÄ…dziÅ‚:                                                                                           Zatwierdzam:

Stanisław Król

                                                                                Burmistrz Brzostku

                                                                               Wojciech Staniszewski

 

 

 

Znak sprawy: IZP.7013.2.2015                                                                             

 

ZAPYTANIE CENOWE

 

Burmistrz Brzostku zaprasza do złożenia ofert na zadanie pn.:

 

„Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

PostÄ™powanie prowadzone w oparciu o  art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami), z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówieÅ„, których wartość nie przekracza wyrażonej w zÅ‚otych równowartoÅ›ci 30 000 euro obowiÄ…zujÄ…cym w UrzÄ™dzie Miejskim w Brzostku.

 

1. Nazwa i adres ZamawiajÄ…cego:

 

Gmina Brzostek

ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek

tel./fax (14) 68 03 026, (14) 68 03 025

www.bipbrzostek.mserwer.pl

e-mail:   sekretariat@brzostek.pl

REGON:         851661085      NIP:     872-22-23-191

 

2. Opis przedmiotu zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

Zakres robót:

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gÅ‚adkich fi 200x5,9 mm                  L=145,30 mb

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gÅ‚adkich fi 160x4,7 mm                  L=  78,80 mb

Studzienki rewizyjne z kręgów betonowych fi 1000 mm

Studzienki kanalizacyjne z tworzyw sztucznych fi 425 mm

Przejścia pod drogami żwirowymi

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiary robót, specyfikacja wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji.

 

3. Postanowienia dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:

 

1)    wykonawca jest zobowiÄ…zany wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami i normami,

2)    materiaÅ‚y, urzÄ…dzenia wykorzystywane do wykonania przedmiotu zamówienia muszÄ… być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz speÅ‚niać warunki okreÅ›lone w odrÄ™bnych przepisach,

3)    wykonawca jest zobowiÄ…zany do zabezpieczenia terenu wykonywania zlecenia przed osobami postronnymi, a w szczególnoÅ›ci do przeciwdziaÅ‚ania wypadkom osób trzecich,

4)    wykonawca ponosi peÅ‚nÄ… odpowiedzialność za szkody wyrzÄ…dzone osobom trzecim w wyniku wykonywania zlecenia / przedmiotu zamówienia,

5)    wykonawca zapewnia wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami BHP, P.poż, sanitarnymi, ochrony Å›rodowiska.

 

4. Gwarancja na wykonane roboty:

Na wykonane roboty Wykonawca zobowiązuje się udzielić gwarancji jakości i rękojmi na okres 60 miesięcy liczony od daty końcowego, bezusterkowego odbioru robót.

 

5. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:              StanisÅ‚aw Król.

 

6. Termin wykonania zamówienia:                       40 dni od daty przekazania placu budowy.

 

7. Przy wyborze Zamawiający będzie kierował się kryterium: cena.

 

Maksymalną liczbę punktów otrzyma oferta z najniższą ceną ofertową brutto - 100 pkt

Liczba punktów z pozostałych ofert wyliczona zostanie wg następującego wzoru:

                        C = Cn/Co * 100

gdzie:

C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena ofertowa”

Cn – cena brutto oferty najtaÅ„szej

Co – cena brutto ocenianej oferty

 

8. Istotne postanowienia umowy:

Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji.

 

9. Opis sposobu przygotowania ofert:

 

OfertÄ™ należy zÅ‚ożyć pisemnie, za pomocÄ… faksu 14 68 03 025 lub e-maila sekretariat@brzostek.pl w formie zeskanowanego dokumentu z dopiskiem:

„Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

10. Zawartość oferty:

 

Oferta winna zawierać:

1. Wypełnione formularz ofertowy,

2. Kosztorys ofertowy – uproszczony, z tabelÄ… elementów scalonych, zestawieniem robocizny, materiałów i sprzÄ™tu oraz cenami jednostkowymi robót (przygotowany wg przedmiaru robót stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik nr 3 do specyfikacji).

 

11. Miejsce i termin składania ofert:

 

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Brzostku (sekretariat), przesłać w formie faksu lub e-maila jako zeskanowany dokument nie później niż do dnia 09.06.2015 r. do godz. 09:30

 

12. Opis sposobu obliczania ceny:

 

1)    Cena oferty wyliczona bÄ™dzie w oparciu o przedstawiony przez wykonawcÄ™ kosztorys ofertowy. PodstawÄ… jego sporzÄ…dzenia jest przedmiar robót który stanowi zaÅ‚Ä…cznik do niniejszej specyfikacji.

2)    Kosztorys ofertowy należy sporzÄ…dzić jako kosztorys uproszczony, Å›ciÅ›le wedÅ‚ug kolejnoÅ›ci wyszczególnionych w przedmiarze robót pozycji, z tabelÄ… elementów scalonych, zestawieniami robocizny, materiałów i sprzÄ™tu oraz cenami jednostkowymi robót.

3)    Wartość kosztorysu musi zawierać wszystkie koszty zwiÄ…zane z realizacjÄ… zamówienia wynikajÄ…ce z przedmiaru robót, jak również koszty wszelkich ewentualnych robót przygotowawczych i porzÄ…dkowych, zorganizowania, utrzymania i likwidacji budowy oraz dokumentacji powykonawczej,

4)    Wykonawca obliczajÄ…c cenÄ™ oferty musi uwzglÄ™dnić w kosztorysie ofertowym wszystkie pozycje przedmiarowe opisane w przedmiarze robót. Jeżeli w opisie pozycji przedmiaru robót nie uwzglÄ™dniono pewnych faz operacyjnych zwiÄ…zanych z wykonaniem robót, to koszty tych faz powinny być uwzglÄ™dnione przez wykonawcÄ™ w cenach wpisanych w stosownych pozycjach kosztorysu ofertowego. Wykonawca nie może samodzielnie wprowadzić żadnych zmian do kosztorysu ofertowego.

5)    Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty i podatki. Stawka podatku VAT musi być zgodna z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami. Wykonawca okreÅ›li w ofercie cenÄ™ brutto, która stanowić bÄ™dzie wynagrodzenie za realizacjÄ™ caÅ‚ego przedmiotu zamówienia.

 

 

 

 

13. Termin i warunki płatności:

 

Należne wynagrodzenie z tytułu wykonania umowy będzie regulowane po protokolarnym pozytywnym odbiorze robót, w terminie 30 dni od daty przedstawienia Zamawiającemu faktury przez Wykonawcę na wskazany przez niego rachunek bankowy.

Fakturowanie odbywać się będzie jednorazowo, fakturą końcową.

 

14. Informacja o sposobie komunikowania siÄ™ ZamawiajÄ…cego z Wykonawcami:

 

Wykonawcy i Zamawiający w zakresie wyjaśnień dotyczących zapytania cenowego oraz złożonej oferty porozumiewają się kierując zapytania pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

 

15. Informacja o sposobie przekazania wykonawcom informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania:

 

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom.

Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

 

16. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

 

1)    ZamawiajÄ…cy bÄ™dzie żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokoÅ›ci 10% caÅ‚kowitej ceny ofertowej brutto.

2)    Wykonawca, którego oferta zostaÅ‚a wybrana wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed podpisaniem umowy.

3)    Zabezpieczenie może być wniesione w jednej z nastÄ™pujÄ…cych form:

- w pieniÄ…dzu,

- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

- w gwarancjach bankowych,

- w gwarancjach ubezpieczeniowych,

- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4)    Zabezpieczenie wnoszone w pieniÄ…dzu Wykonawca wpÅ‚aca przelewem na rachunek bankowy ZamawiajÄ…cego: Bank Spółdzielczy RzemiosÅ‚a w Krakowie OddziaÅ‚ w Brzostku Nr 32 8589 0006 0080 0210 2020 0006.

5)    Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniÄ…dzu, ZamawiajÄ…cy przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. ZamawiajÄ…cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniÄ…dzu z odsetkami wynikajÄ…cymi z umowy rachunku bankowego, na którym byÅ‚o przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniÄ™dzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

6)    ZamawiajÄ…cy zwróci Wykonawcy 70 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez ZamawiajÄ…cego za należycie wykonane. PozostaÅ‚a część kwoty zabezpieczenia – 30 % wysokoÅ›ci zabezpieczenia, zostanie zwrócona Wykonawcy nie później niż w piÄ™tnastym dniu po upÅ‚ywie okresu rÄ™kojmi za wady.

 

17. Inne postanowienia:

 

1)    Oferta zÅ‚ożona w postÄ™powaniu przestaje wiÄ…zać w przypadku zamkniÄ™cia postÄ™powania bez dokonania wyboru Wykonawcy lub zawarcia umowy.

2)    ZÅ‚ożenie oferty bÄ™dzie uważane za akceptacjÄ™ zasad prowadzenia postÄ™powania opisanych w niniejszym dokumencie.

3)    Wykonawca ma prawo zÅ‚ożyć tylko jednÄ… ofertÄ™, sam lub jako reprezentant firmy. Wykonawca, który przedÅ‚oży wiÄ™cej niż jednÄ… ofertÄ™ zostanie wyÅ‚Ä…czony z postÄ™powania. Wykonawcy przedstawiajÄ… ofertÄ™ zgodnie z wymaganiami okreÅ›lonymi w zapytaniu cenowym.

4)    SkÅ‚adajÄ…cy ofertÄ™ pozostaje zwiÄ…zany niÄ… przez okres 30 dni.

5)    Wykonawca może wprowadzać zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupeÅ‚nienia do zÅ‚ożonych ofert pod warunkiem, że ZamawiajÄ…cy otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzaniu zmian, poprawek itp. przed terminem skÅ‚adania ofert.

6)    ZamawiajÄ…cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostaÅ‚a oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru. Umowa z WykonawcÄ… zostanie podpisana niezwÅ‚ocznie po wyborze oferty.

 

 

 

Załączniki:

1. Formularz „Oferta” – zaÅ‚Ä…cznik Nr 1,

2. Projekt umowy – zaÅ‚Ä…cznik Nr 2,

3. Przedmiar robót – zaÅ‚Ä…cznik nr 3,

4. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – zaÅ‚Ä…cznik nr 4,

6. Dokumentacja Projektowa.

 

Brzostek, dnia 28.05.2015 r.

                                                                                                                     

 

 

ZamawiajÄ…cy:

Burmistrz Brzostku

Wojciech Staniszewski

 

  

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

......................................................

......................................................

       (Nazwa i adres Wykonawcy)

 

tel/fax ............................................

e-mail…………………………………

Formularz ofertowy

 

                                                                                                                                  Gmina Brzostek

                                                                                                                                  ul. Rynek 1,

39-230 Brzostek

(nazwa i adres ZamawiajÄ…cego)

 

NawiÄ…zujÄ…c do zapytania cenowego z dnia 28.05.2015 r. na zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

1. Oświadczamy, że oferujemy wykonanie całości przedmiotu zamówienia:

w terminie: 40 dni od daty przekazania placu budowy,

za wynagrodzeniem kosztorysowym

w kwocie netto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

VAT(23%)…………………………………………………………………………………..…………………………

sÅ‚ownie: …………………………………………………………………………..……………………………………

w kwocie brutto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

ustalonej na podstawie kosztorysu ofertowego sporządzonego jako kosztorys uproszczony z tabelą elementów scalonych, zestawieniami robocizny, materiałów i sprzętu oraz cenami jednostkowymi robót, wykonanego wg przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania cenowego.

 

2. Oświadczamy, że oferujemy Zamawiającemu 30 dniowy okres płatności od terminu złożenia faktury po termin zapłaty po bezusterkowym końcowym protokole odbioru.

 

3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z treścią zapytania cenowego i nie wnosimy do niego zastrzeżeń.

 

4.Oświadczamy, że dokonamy realizacji zamówienia, zgodnie z projektem umowy w przypadku wybrania naszej oferty jako najkorzystniejszej zobowiązujmy się do zawarcia umowy na warunkach określonych w zapytaniu cenowym w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.

 

5. Oświadczamy, że na wykonane roboty udzielamy 60 miesięcy gwarancji jakości i rękojmi od daty końcowego, bezusterkowego odbioru.

 

6. Oświadczamy, że wyrażamy zgodę na propozycję, że sprawy sporne będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

7. Oświadczamy, że udzielamy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferowanej.

 

 

 

 

..........................................................                                    ..............................................................

(miejsce i data)                                                                                 (pieczęć i podpis Wykonawcy)

Załącznik Nr 2

PROJEKT UMOWY

 

Umowa zawarta w wyniku rozstrzygniętego postępowania prowadzonego w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30 000 euro obowiązującym w Urzędzie Miejskim w Brzostku.

 

Do wykładni postanowień umowy stosuje się postanowienia zapytania cenowego.

 

W dniu ...............................2015 r. w Brzostku zawarto umowę pomiędzy:

 

GminÄ… Brzostek, z siedzibÄ…: ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek zwanÄ… dalej "ZamawiajÄ…cym", reprezentowanÄ… przez:

 

1. Wojciecha Staniszewskiego - Burmistrza Brzostku

 

a

……………………………zwanym dalej "WykonawcÄ…", reprezentowanym przez:

1. ..........................................................

2. ..........................................................

 

następującej treści:

§ 1

Przedmiot umowy:

 

W wyniku rozstrzygniÄ™tego postÄ™powania w trybie zapytania cenowego w oparciu o art. 4 pkt 8 Ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówieÅ„, których wartość nie przekracza wyrażonej w zÅ‚otych równowartoÅ›ci 30 000 euro obowiÄ…zujÄ…cym w UrzÄ™dzie Miejskim w Brzostku o udzielenie zamówienia na  wykonanie zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku” zgodnie z warunkami okreÅ›lonymi w dokumentacji postÄ™powania oraz zgodnie z kosztorysem szczegółowym (należy go dostarczyć ZamawiajÄ…cemu przed podpisaniem umowy), bÄ™dÄ…cym odzwierciedleniem kosztorysu uproszczonego stanowiÄ…cego zaÅ‚Ä…cznik do oferty i umowy, Wykonawca przyjmuje niniejsze zamówienie do wykonania.

 

Przedmiotem niniejszej umowy jest: Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku.

 

Zakres robót:

 

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gÅ‚adkich fi 200x5,9 mm                  L=145,30 mb

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gÅ‚adkich fi 160x4,7 mm                  L=  78,80 mb

Studzienki rewizyjne z kręgów betonowych fi 1000 mm

Studzienki kanalizacyjne z tworzyw sztucznych fi 425 mm

Przejścia pod drogami żwirowymi

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiary robót, które stanowią załączniki do zapytania cenowego.

 

§ 2

1.    Termin realizacji przedmiotu umowy ustala siÄ™ na 40 dni od daty przekazania placu budowy.

 

2.    Za datÄ™ wykonania przedmiotu umowy uważa siÄ™ faktycznÄ… datÄ™ zakoÅ„czenia robót objÄ™tych umowÄ…, stwierdzonÄ… przez kierownika budowy wpisem w dzienniku budowy i potwierdzonÄ… przez inspektora nadzoru inwestorskiego a nastÄ™pnie ustaleniami protokoÅ‚u odbioru koÅ„cowego.

 

 

 

§ 3

Do obowiązków Wykonawcy należy:

1.    realizacja przedmiotu zamówienia przez osoby uprawnione, zgodnie z kosztorysem ofertowym wykonanym na podstawie przedmiaru robót, zapisami decyzji pozwolenia na budowÄ™, dokumentacjÄ… technicznÄ…, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami i normami oraz zaleceniami ZamawiajÄ…cego, wykonanie i terminowe (zgodnie z umowÄ…) przekazanie ZamawiajÄ…cemu przedmiotu umowy,

2.    realizacja przedmiotu umowy z materiałów wÅ‚asnych posiadajÄ…cych atesty dopuszczajÄ…ce je do stosowania w budownictwie,

3.    wykonanie robót przygotowawczych jak przygotowanie i zagospodarowanie placu budowy oraz utrzymanie zaplecza budowy,

4.    zabezpieczenie placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami BHP i p.poż.,

5.    ubezpieczenie budowy i robót od szkód, zdarzeÅ„ losowych i odpowiedzialnoÅ›ci cywilnej, dotyczÄ…ce ludzi, robót, urzÄ…dzeÅ„ i sprzÄ™tu budowy przed wprowadzeniem na plac budowy,

6.    dostarczenie niezbÄ™dnych atestów, wyników i protokołów badaÅ„ i prób dotyczÄ…cych realizowanego zadania,

7.    utrzymywanie miejsca wykonywania ww. robót w należytym porzÄ…dku, a w szczególnoÅ›ci usuwanie wszelkich urzÄ…dzeÅ„ pomocniczych i zbÄ™dnych materiałów, odpadów i Å›mieci oraz niepotrzebnych urzÄ…dzeÅ„ prowizorycznych,

8.    umożliwienie ZamawiajÄ…cemu wstÄ™pu na teren budowy,

9.    udostÄ™pnianie ZamawiajÄ…cemu atestów materiaÅ‚owych przed ich wbudowaniem,

10.  przygotowanie i przekazanie ZamawiajÄ…cemu dokumentacji powykonawczej (w tym projektu budowlanego powykonawczego, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i kosztorysów powykonawczych),

11.  zabezpieczenie istniejÄ…cych instalacji i urzÄ…dzeÅ„ na terenie budowy i w jej bezpoÅ›rednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót,

12.  zapewnienie bezpoÅ›redniego dozoru budowy i robót (kierownik budowy lub kierownik robót) oraz bezpiecznego korzystania z terenu przylegajÄ…cego do placu budowy,

13.  dbanie o porzÄ…dek na placu budowy, o estetyczny jej wyglÄ…d na zewnÄ…trz oraz utrzymywanie budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,

14.  po zakoÅ„czeniu i przekazaniu robót – uporzÄ…dkowanie terenu budowy, zaplecza budowy bÄ™dÄ…cego jego wÅ‚asnoÅ›ciÄ…, jak również terenów sÄ…siadujÄ…cych zajÄ™tych lub użytkowanych przez niego (przywrócenie terenu do stanu sprzed wykonywania robót Å‚Ä…cznie z przywróceniem zagospodarowania terenów w zieleÅ„). W celu udokumentowania wykonania powyższych robót należy uzyskać oÅ›wiadczenie-potwierdzenie wÅ‚aÅ›ciciela przedmiotowej dziaÅ‚ki zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego,

15.  kompletowanie w trakcie realizacji robót stanowiÄ…cych przedmiot niniejszej umowy wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego oraz przygotowanie do odbioru koÅ„cowego kompletu protokołów niezbÄ™dnych przy odbiorze, w tym dotyczÄ…cych instalacji podlegajÄ…cych przekazaniu odpowiednim sÅ‚użbom eksploatacyjnym,

16.  usuniÄ™cie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w uzgodnionym przez strony terminie nie dÅ‚uższym jednak niż 14 dni.

 

Do obowiązków Zamawiającego należy:

1)    wprowadzenie i protokolarne przekazanie Wykonawcy placu budowy i dokumentów dotyczÄ…cych przedmiotu zamówienia (w terminie do 10 dni od daty podpisania umowy),

2)    zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego sprawowanego przez osobÄ™ posiadajÄ…cÄ… odpowiednie uprawnienia,

3)    odbiór przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z jej postanowieniami,

4)    terminowa zapÅ‚ata wynagrodzenia okreÅ›lonego w niniejszej umowie.

 

Zamawiający oświadcza, że posiada prawo władania i rozporządzania nieruchomościami, na których realizowany będzie przedmiot umowy oraz że udostępni Wykonawcy ten teren, a także zapewni możliwość bezkolizyjnego wykonania zamówienia.

 

 

 

§ 4

Zastosowane materiały:

1.    ZamawiajÄ…cy dopuszcza rozwiÄ…zania równoważne w stosunku do opisanych w materiaÅ‚ach przetargowych i ofertowych. Wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować jako przykÅ‚adowe i należy je rozpatrywać z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”. MateriaÅ‚y te powinny odpowiadać co do jakoÅ›ci wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie okreÅ›lonym w ustawie Prawo Budowlane i innych przepisach,

2.    Na materiaÅ‚y Wykonawca zobowiÄ…zany jest posiadać atest materiaÅ‚owy, certyfikat na znak bezpieczeÅ„stwa, deklaracjÄ™ zgodnoÅ›ci lub certyfikat zgodnoÅ›ci z PolskÄ… NormÄ… lub aprobatÄ™ technicznÄ…,

3.    Na każde żądanie ZamawiajÄ…cego (Inspektora Nadzoru) Wykonawca zobowiÄ…zany jest okazać powyższe w stosunku do wskazanych materiałów.

 

§ 5

1. Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie kosztorysowe.

2. Wynagrodzenie to obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zadania z uwzględnieniem wszelkich opłat i podatków w szczególności:

·         koszty zwiÄ…zane z realizacjÄ… zamówienia wynikajÄ…ce wprost z kosztorysu ofertowego,

·         koszty robót przygotowawczych (zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, podÅ‚Ä…czenia i koszty zużycia wody, energii elektrycznej, dozór i ubezpieczenie budowy, uporzÄ…dkowanie placu budowy i zaplecza Å‚Ä…cznie z przywróceniem terenu do stanu poprzedniego),

·         koszty przygotowania kompletnej dokumentacji powykonawczej,

·         koszty wszelkich niezbÄ™dnych pomiarów i badaÅ„,

·         należny podatek VAT.

 

Strony ustalają, że Wykonawca otrzyma wynagrodzenie kosztorysowe:

 

w kwocie netto: .............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

Vat (23%)……………………………………………………………………………………...................................

sÅ‚ownie: ……………………………………………………………………………………………………………….

w kwocie brutto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

 

3. Należne wynagrodzenie z tytułu wykonania umowy będzie regulowane po protokolarnym pozytywnym odbiorze robót, w terminie 30 dni od daty przedstawienia Zamawiającemu faktury przez Wykonawcę na wskazany przez niego rachunek bankowy.

4. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.

 

§ 6

1.    Strony postanawiajÄ…, że odbiór peÅ‚nego zakresu robót nastÄ…pi jednorazowo.

2.    ZamawiajÄ…cy nie dokona odbioru robót i zapÅ‚aty za wykonany nienależycie zakres robót pod wzglÄ™dem jakoÅ›ciowym i niezgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót.

3.   Wykonawca zgÅ‚asza ZamawiajÄ…cemu zakoÅ„czenie robót i gotowość do odbioru koÅ„cowego wpisem do dziennika budowy oraz pisemnie na adres ZamawiajÄ…cego.

4.   Wykonanie robót zostanie potwierdzone wpisem do dziennika budowy przez Inspektora Nadzoru w terminie 7 dni od daty otrzymania pisma.

5.   ZamawiajÄ…cy zobowiÄ…zany jest do powoÅ‚ania komisji odbioru w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru zakoÅ„czenia robót i gotowoÅ›ci do odbioru koÅ„cowego (nie dÅ‚użej niż 14 dni) oraz wyznaczy termin rozpoczÄ™cia odbioru koÅ„cowego jednoczeÅ›nie informujÄ…c pisemnie o powyższym fakcie WykonawcÄ™.

6.   Odbiór koÅ„cowy przedmiotu umowy przez komisjÄ™ odbioru nastÄ…pi w ciÄ…gu kolejnych 14 dni od daty rozpoczÄ™cia odbioru.

7.   Wraz z podpisaniem protokoÅ‚u odbioru koÅ„cowego Wykonawca przekaże ZamawiajÄ…cemu kompletnÄ… dokumentacjÄ™ powykonawczÄ… wraz z niezbÄ™dnymi dokumentami, takimi jak: protokoÅ‚y odbiorów częściowych, atesty oraz dokument gwarancyjny.

8.   Dokumentacja powykonawcza z naniesionymi ewentualnymi zmianami wykonana bÄ™dzie w 2 egzemplarzach i przekazana przez WykonawcÄ™ ZamawiajÄ…cemu.

9.   Inwentaryzacja geodezyjna wykonana zostanie w 3 egzemplarzach i przekazana zostanie przez WykonawcÄ™ ZamawiajÄ…cemu,

10. W przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru wad i usterek, Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia a Wykonawca usunie je na własny koszt w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,

11. W razie nie usunięcia w ustalonym terminie przez Wykonawcę wad i usterek stwierdzonych przy odbiorze końcowym, w okresie gwarancji oraz przy przeglądzie gwarancyjnym, Zamawiający jest upoważniony do ich usunięcia na koszt Wykonawcy,

12. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady, które nie nadają się do usunięcia, a umożliwiają one użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający obniży wynagrodzenie do wysokości uzgodnionej przez strony na podstawie wyliczenia przez inspektora nadzoru.

 

§ 7

1.      Rozliczenie za przedmiot umowy Wykonawcy odbÄ™dzie siÄ™ fakturÄ… koÅ„cowÄ….

2.      PodstawÄ™ sporzÄ…dzenia faktury koÅ„cowej stanowi protokół odbioru koÅ„cowego i kosztorys powykonawczy wykonania peÅ‚nego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy podpisany przez ZamawiajÄ…cego (Inspektora Nadzoru) i WykonawcÄ™.

3.      Faktura koÅ„cowa zostanie zÅ‚ożona ZamawiajÄ…cemu w terminie do 14 dni od daty sporzÄ…dzenia protokoÅ‚u koÅ„cowego odbioru przedmiotu umowy wraz z kompletem wymaganych przepisami dokumentów.

 

§ 8

1.    Gwarancja jakoÅ›ci i rÄ™kojmia na wykonane roboty przysÅ‚uguje na okres ….. miesiÄ™cy. Bieg okresu gwarancji jakoÅ›ci i rÄ™kojmi rozpoczyna siÄ™ od dnia podpisania protokoÅ‚u koÅ„cowego odbioru przedmiotu niniejszej umowy,

2.    Wykonawca zobowiÄ…zuje siÄ™ usunąć na swój koszt wady i usterki stwierdzone w przedmiocie niniejszej umowy w okresie gwarancji w terminie do 14 dni od daty pisemnego (listem lub faksem) powiadomienia Wykonawcy przez ZamawiajÄ…cego. Okres gwarancji zostanie przedÅ‚użony o czas naprawy.

3.    W przypadku gdy Wykonawca nie zgÅ‚osi siÄ™ w celu stwierdzenia wad i usterek w terminie dÅ‚uższym niż 14 dni lub nie usunie wad i usterek w terminie wyznaczonym przez ZamawiajÄ…cego, ZamawiajÄ…cemu przysÅ‚uguje prawo dokonania naprawy na koszt Wykonawcy, przez zatrudnienie wÅ‚asnych specjalistów albo specjalistów strony trzeciej – bez utraty praw wynikajÄ…cych z gwarancji.

 

§ 9

Wykonawca wnosi  zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie ……………………… w wysokoÅ›ci 10% wartoÅ›ci brutto niniejszej umowy, tj. na kwotÄ™ (sÅ‚ownie: …………………………........).

 

§ 10

1.    Strony postanawiajÄ…, iż obowiÄ…zujÄ…cÄ… je formÄ™ odszkodowania sÄ… niżej wymienione kary umowne.

2.    Kary te bÄ™dÄ… naliczane w nastÄ™pujÄ…cych wypadkach i wysokoÅ›ciach:

 

1)    Wykonawca zapÅ‚aci ZamawiajÄ…cemu kary umowne:

 

a) za zwłokę w wykonaniu określonego w umowie przedmiotu umowy powstałą z winy Wykonawcy, w wysokości 0,5 % wynagrodzenia ustalonego w umowie za każdy dzień zwłoki,

b) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji za wady w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za wykonany przedmiot umowy, za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,

c) za spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień przerwy,

d) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 15% wynagrodzenia umownego,

 

2)    ZamawiajÄ…cy zapÅ‚aci Wykonawcy kary umowne:

 

a)   za zwÅ‚okÄ™ w dostarczeniu dokumentacji projektowej w wysokoÅ›ci 0,1 % wynagrodzenia ustalonego w umowie za wykonanie robót, których dotyczy dokumentacja techniczna, za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki liczony odpowiednio od terminu umownego na dostarczenie nadmienionej dokumentacji,

b)     za zwÅ‚okÄ™ w usuniÄ™ciu wad w dokumentacji technicznej w wysokoÅ›ci 0,1 % wynagrodzenia umownego za wykonany przedmiot odbioru, których dotyczy projekt za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki liczonej od dnia wyznaczonego na usuniÄ™ciu wad,

c)     za opóźnienie w przekazaniu miejsca wykonywania robót oraz uniemożliwienie rozpoczÄ™cia lub spowodowanie przerwy w wykonywaniu robót z innych przyczyn niż wymieniono pod lit. a i b w wysokoÅ›ci 0,1 % wynagrodzenia umownego za wykonanie umówionych przedmiotów odbioru, które zostaÅ‚y rozpoczÄ™te z opóźnieniem lub które zostaÅ‚y przerwane za każdy dzieÅ„ opóźnienia lub przerwy,

d)     za zwÅ‚okÄ™ w przeprowadzeniu odbioru w wysokoÅ›ci 0,1 % za każdy dzieÅ„ zwÅ‚oki, liczÄ…c od nastÄ™pnego dnia po terminie , w którym odbiór miaÅ‚ być zakoÅ„czony;

e)     z tytuÅ‚u odstÄ…pienia od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokoÅ›ci 15% wynagrodzenia umownego.

 

Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

 

§ 11

Strony postanawiają, iż w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie prac w ustalonym terminie, przewiduje się możliwość zmiany terminu wykonania umowy wyłącznie za zgodą obu stron poprzez pisemny aneks do niniejszej umowy. Zmiana terminu realizacji może nastąpić w przypadku gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w uzasadnionym interesie Zamawiającego.

 

§ 12

1. Strony ustalają, że w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o ile zaistnieje taka konieczność, wprowadzone zostaną zmiany zgodnie z wcześniej spisanym protokołem na tą okoliczność.

2. Wartość robót określonych w ustępie poprzedzającym ustalana będzie w kosztorysie dodatkowym opracowanym na czynnikach kalkulacyjnych tak jak w ofercie.

3. Wykonawca poniesie koszt zabezpieczenia budowy i robót pod względem BHP, ubezpieczenia budowy i robót, zużycia energii elektrycznej i wody dla celów budowy oraz ewentualnego wyłączenia mediów.

4. Do obowiązków Wykonawcy należy dokonanie ustaleń z odpowiednimi użytkownikami w zakresie warunków poboru i odpłatności za ich zużycie.

 

§ 13

W razie opóźnienia w zapłacie wierzytelności pieniężnych strony zobowiązują się do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie.

 

§ 14

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

§ 15

1. Oprócz wypadków wymienionych w Kodeksie Cywilnym stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:

 

A.    ZamawiajÄ…cemu przysÅ‚uguje prawo odstÄ…pienia od umowy z winy Wykonawcy jeżeli:

1)    Wykonawca nie rozpoczÄ…Å‚ robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich w terminie 14 dni pomimo wezwania ZamawiajÄ…cego zÅ‚ożonego na piÅ›mie,

2)    Zostaje ogÅ‚oszona upadÅ‚ość lub likwidacja firmy Wykonawcy,

3)    Zostaje zajÄ™ty majÄ…tek Wykonawcy przez osobÄ™ trzeciÄ….

 

W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takich przypadkach Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.

 

B.    Wykonawcy przysÅ‚uguje prawo odstÄ…pienia od umowy z winy ZamawiajÄ…cego w szczególnoÅ›ci jeżeli:

1)    ZamawiajÄ…cy nie przekaże placu budowy w terminie 21 dni od przewidywanego terminu przekazania, chyba że przyczyna braku przekazania placu jest uzasadniona,

2)    ZamawiajÄ…cy odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokoÅ‚u odbioru.

 

2. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.

 

3. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę i Zamawiającego obciążają następujące obowiązki:

1.   W terminie nie krótszym niż 7 dni od daty odstÄ…pienia od umowy Wykonawca przy udziale ZamawiajÄ…cego przystÄ…pi do sporzÄ…dzenia szczegółowego protokoÅ‚u inwentaryzacji robót w toku, wedÅ‚ug stanu na dzieÅ„ odstÄ…pienia,

2.   Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstÄ…piÅ‚a od umowy,

3.   Wykonawca zgÅ‚osi do wykonania odbioru przerwanych robót przez ZamawiajÄ…cego, jeżeli odstÄ…pienie od umowy nastÄ…piÅ‚o z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada,

4.   Wykonawca niezwÅ‚ocznie, w terminie nie później niż 14 dni, usunie z terenu budowy pozostaÅ‚e materiaÅ‚y i urzÄ…dzenia.

5.   ZamawiajÄ…cy w razie odstÄ…pienia od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy obowiÄ…zany jest do dokonania odbioru przerwanych robót oraz zapÅ‚aty wynagrodzenia za roboty, które zostaÅ‚y wykonane do dnia odstÄ…pienia.

 

§ 16

Postanowienia końcowe:

1. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, a w sprawach procesowych przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

2. Sprawy sporne pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

3. Umowę niniejszą sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

 

 

 

 

Wykaz załączników do umowy:

 

1.            Oferta Wykonawcy wraz z kosztorysem ofertowym,

 

 

 

 

Wykonawca:                                                                                                                       ZamawiajÄ…cy:

 

 

 

 

Do pobrania:

1) Treść ogłoszenia

2) Specyfikacja techniczna

3) Projekt budowlany

4) Przedmiar robót

5) Orientacja

6) Profile

7) Sytuacja

 

 

 

 
informacje wprowadziÅ‚:Grzegorz Kud³acz
data dodania: 26 Czerwca 2015
data modyfikacji: /
data wyworzenia: / 29 Maja 2015